انواع مختلف جعبه ابزار

 

جعبه ابزار همانطور که از نامش پیدا است محفظه ای است برای نگه داری انواع ابزارآلات دستی و یا برقی .که درابعاد و جنسهای مختلف دربازار موجود هستند. که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند، ابتدا باید انواع آن را بشناسید تا بتوانید متناسب با نیازتان یکی از آنها را تهییه کنید . در این مقاله با دو دسته بندی ابزارها را معرفی خواهیم کرد یکی از نظر جنس و دیگری از نظر ابعاد جعبه ابزارها.

 

به طور کلی میتوان جعبه ابزارها را به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

1.جعبه ابزارهای دستی که انواع فلزی و پلاستیکی دارد
2.جعبه ابزارهای چرخ دار (چمدانی)
3.جعبه ابزارهای قفسه ای که بیشتر در کارگاه ها استفاده میشوند

 

انواع مختلف جعبه ابزار از نظر جنس

1.جعبه ابزارهای فلزی

این نوع جعبه ابزارها از فلزات سخت ساخته شده اند وبسیار مقاوم اند  به دلیل وزن زیادشان در هنگام جا به جایی برای کسانی که روزانه نیاز دارند جعبه ابزارشان را جا به جا کنند مناسب نیست مگر آنکه نوع چرخدار جعبه ابزارهای فلزی را تهییه کنند.

2.جعبه ابزارهای آلومینیومی

این نوع جعبه ابزارها مانند نوع فلزی استحکام بالایی دارند و به صورت کیف سامسونیت در بازار موجود هستند . این نوع جهبه ابزارها در برابر حرارت و مواد شیمیایی هم مقاوم هستند.

3.جعبه ابزارهای پلاستیکی

امروزه جعبه ابزارهای پلاستیکی بسیار پر مصرف اند چون وزن سبکتری نسبت به انواع فلزی دارند بنابراین راحتر میتوان آنها را جا به جا کرد . لازم به ذکر است که امکان ایجاد شکستگی در بدنه این نوع جعبه ابزار ها نسبت به مدل های فلزی بسیار بیشتر است .

4.کیف ابزار

در این جا لازم است شما را با کیف ابزار هم آشنا کنیم . کیف های ابزار از جنس برزنت هستند و و وزن بسیار سبکی دارند . معمولا داری جیب هایی هستند تا شما بتوانید منظم تر ابزارآلات خود را در آن قرار دهید. معمولا برای مصارف خانگی مناسب اند اما توجه کنید که نباید ابزار های تیز مثل تیغ ها را درآنها قرار دهید.

ارگانیزرها

اگر ابزارهای کوچکی دارید و به فکر افتاده اید که آنها را تقسیم بندی کنید میتوانید از ارگانیزرها استفاده کنید. ارگانیزرها در سایزهای مختلفی هستند و در بعضی مدل هایشان میتوانید خودتان تقسیم بندی نسبت به ابزارهایتان انجام دهید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید